Semnificatia semnalelor de la bordul masinii –
4 – Este, de asemenea, un indicator de gravitate mare, de culoare ROSIE, care semnifica o temperatura ridicata a motorului si, implicit, un nivel scazut al lichidului de racire. Indicatorul este aprins initial si ar trebui sa se stinga la pornirea motorului, datorita faptului ca acesta antreneaza pompa de apa care vehiculeaza lichidul de racire (iarna cu antigel) si raceste partile componente care se incalzesc in timpul functionarii motorului. Se opreste imediat motorul si se completeaza nivelul lichidului din vasul cu lichid de racire. Daca nivelul a scazut din cauza unor pierderi de lichid pe la imbinari, se completeaza cu apa distilata (vara) sau cu lichid de racire cu antigel (iarna), in caz contrar se poate completa cu apa distilata, chiar si iarna, pentru ca antigelul nu se evapora si
completarea se poate face doar cu apa, in mod sigur concentratia antigelului din vasul de racire fiind mai ridicata si astfel fiind influentata si temperatura de congelare. Evident, aprinderea acestei semnalizari poate avea loc si din alte motive, toate insa ducand la ecelasi efect: supra-incalzirea motorului. Astfel, motorul se poate incalzi peste masura daca se rupe cureaua de transmisie care actioneaza pompa de apa, astfel nemaifacandu-se corespunzator racirea. O alta cauza poate fi, pur si simplu, blocarea termostatului pe pozitia inchis, aceasta fiind cea mai fericita situatie intrucat este vorba de o alarma falsa, temperatura fiind sub limita de alarma si necauzand prejudicii. Constatarea nu o poate face decat un specialist, in service. Ceea ce mai puteti observa cu ochiul liber ca si cauza a cresterii temperaturii motorului este ventilatorul: daca nu se roteste sau daca turatia sa este mica sau inconstanta, atunci el este de vina pentru incalzirea excesiva a motorului. Toto in aceasta zona se poate gasi si urmatoarea cauza a supraincalzirii: infundarea radiatorului, in sensul ca nu mai permite circulatia normala a lichidului de racire prin el. ATENTIE! Nu deschideti nici un element al circuitului de racire (buson de alimentare, vas de expansiune) pentru ca riscati sa fiti literalmente „improscati” cu lichid supraincalzit si sa ajungeti la spital cu arsuri foarte periculoase, ele fiind, in general in zona fetei, gatului si pieptului si, evident, al mainilor. O ultima verificare pe care o mai puteti face pentru depistarea cauzei supraincalzirii motorului este tot radiatorul, de aceasta data va trebui sa va concentrati pe zona externa, a striatiilor radiatorului, pentru a vedea daca nu cumva circulatia aerului prin radiator nu a fost obturata de insecte sau alte impuritati si nu se mai poate face evacuarea eficienta a aerului incalzit.
Daca nu v-ati plictisit, este foarte bine pentru ca asta nu e totul! Semnificatia semnalelor de la bordul masinii continua cu Lumini de avertizare la bordul masinii – 3…