Reguli de conducere iarna
8 – Daca trebuie sa virati, anticipati acest lucru si micsorati viteza din timp, pe portiunea dreapta de drum, in curba nefiind permisa nici franarea si nici accelerarea, ,mersul trebue sa fie constant, fluent.
9 – Inainte de a pleca cu masina trebuie sa curatati cu mare atentie autovehicolul de zapada sau gheata: parbrizul si luneta, oglinzile exterioare si farurile, si zapada de pe acoperis, pentru a nu o arunca din mers in parbrizul celorlalti calatori din trafic.
10 – Nu plecati la drum daca nu ati schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna! Acestea ofera foarte multa avantaje, printre care stabilitate si control imbunatatit. Cauciucul din care este construita anvelopa de iarna nu se rigidizeaza la temperaturi joase, oferind o aderenta sporita, marita inca odata de profilul/desenul caii de rulare, mult diferit, adaptat conditiilor de zapada si gheata. Nu schimbati numai cauciucurile de pe puntea tractoare, si celelalte au rolul lor, greutatea masinii, incarcaturii si persoanelor maresc stabilitate si aderenta, „ingropand” anvelopa in zapada, chiar batatorita.
11 – Nu va hazardati sa depasiti masinile care curata zapada de pe sosele sau cele care imprastie nisip! Circulati mult mai bine in spatele lor, daca le depasiti existand riscul de a va bloca sau derapa si astfel sa ingreunati curatarea arterei de circulatie.
12 – Daca ramaneti blocati intre localitati, in camp, de o furtuna de zapada, Nu parasiti masina ci asteptati sa vina ajutoarele pe care le solicitati prin telefon sau masinile de dezapezit.
13 – Semnalizati-va prezenta cu luminile de pozitie si cele de ceata si, daca benzina va ajunge lasati motorul pornit pentru a se incarca bateria si a se incalzi habitaclul. Daca benzina nu este in cantitate suficienta, porniti motorul timp de 10 minute/ora.
14 – Nu uitati, cand plecati la drum in conditii neprielnice, sa va luati in masina „setul de iarna”, care consta in: lopata pliabila, sare sau nisip, lanterna, bricheta, o patura groasa si, daca se poate, unul sau doi saci de dormit! Nu uitati nici imbracamintea proprie! Trebuie sa fie suficient de groasa, bocanci, fular, manusi, caciula, chiar daca aveti climatizare! Nu se stie ce se poate intampla… Si nu uitati mancarea! Si din aceasta categorie, nu uitati dulciurile, care va vor da calorii si va or pastra umeda cavitatea bucala.
15 – NU plecati obosit de acasa! Conducerea unui autovehicol pe timp de iarna presupune atentie sporita, incordare maxima si distribuitivitatea atentiei! Si nu in ultimul rand, reflexele trebuie sa fie excelente, acestea fiind primele care scad in caz de oboseala. Dupa o perioada de condus iarna, trebuie sa aveti in vedere acest factor si sa circulati cu o viteza ceva mai mica.
Celelalte reguli de conducere iarna le veti descoperi singuri, daca le urmati pe cele de mai sus! Este de mare interes sa citi si Despre conducerea ecologica!