Conducere preventiva pe timp de vara

Conducere preventiva pe timp de vara

 

– este o problema majora si de aceasta, de cele mai multe ori, depind si alte vieti, mi se pare normal sa discutam putin despre conducerea preventiva. Stim cu totii ce inseamna, dar pentru mai multa singuranta sa ne reamintim notiunea de conducere preventiva.

Aceasta inseamna ca orice conducator auto trebuie sa dea dovada de responsabilitate si profesionalism si sa anticipeze comportamentul periculos al unor participanti la trafic. Asa se poate reduce riscul unui accident, implicit se pot salva vieti si reduce pagube.

Si, pentru ca, inca, ne aflam in sezonul cald, sa discutam mai intai despre conducerea preventiva pe timp de vara.

Conducere preventiva pe timp de vara
Conducere preventiva pe timp de vara – la sosea

Vara este anotimpul concediilor, al deplasarilor si excursiilor pe distante foarte lungi. In, acest anotimp, traficul creste considerabil, mai ales pe drumurile judetene si cele nationale. Multi dintre noi ne deplasam in concediu spre zone mai racoroase, cum sunt cele de munte sau spre mare, in dorinta de a ne petrece timpul pe malul marii.

Pentru a ne putea deplasa in deplina siguranta, este indicat sa cunoastem normele prin care sa putem preveni situatiile neplacute, normele de conducere preventiva pe timp de vara.

In perioada verii, cand temperaturile sunt din ce in ce mai ridicate, caldura foarte mare poate influenta starea conducatorului auto, atat psihic cat si fizic, creind disconfort la volan. Cei care au afectiuni cardiace, lipsa de calciu sau probleme cu tensiunea pot avea diferite probleme ce pot conduce la accidente. In alta ordine de idei, caldura excesiva si soarele pot incinge asfaltul ceea ce duce la supraincalzirea anvelopelor. O anvelopa uzata sau cu defecte poate exploda, iar daca explozia se produce la viteza mare sau la una din rotile directoare, accidentul este aproape imposibil de evitat.

Se stie ca pe timpul verii, pe drumurile publice circula toate categoriile de participanti la trafic, de la pietoni, motociclisti, biciclisti la autobuze, carute, autocamioane. Problema majora o constituie pietonii, carutele, biciclisti si motociclistii. Acestia, de cele mai multe ori, nu respecta normele de circulatie rutiera, fiind un adevarat pericol.

Un alt factor de risc care nu trebuie neglijat este cel referitor la conditiile meteo: ploi torentiale. grindina, vantul, descarcarile electrice.

Ploile torentiale reduc si ingreuneaza vizibilitatea, si in cele mai multe cazuri este necesara oprirea autovehicului in afara partii carosabile, cu semnalizarea de avarie aprinsa pentru a putea fi observat de ceilalti participanti la trafic. In cazul in care oprirea nu este necesara, este indicat sa se circule cu viteza redusa si cu farurile aprinse.

Conducere preventiva pe timp de vara
Conducere preventiva pe timp de vara – pe drum de tara

Un alt factor care ingreuneaza foarte mult circulatia este grindina. Din cauza diferentei de temperatura dintre exteriorul si interiorul habitaclului si a particulelor de apa inghetata, geamurile laterale si luneta se aburesc foarte tare. In acest caz este necesara pornirea instalatiei de climatizare pentru a se putea efectua dezaburirea si circulatia cu viteza mica pentru prevenirea oricarui accident. In cazul in care grindina este de mari dimensiuni, este indicat oprirea autovehicului in afara partii carosabile, daca se poate sub un copac, cel mai bine sub un pod si se va evita coborarea din autovehicul.

O alta problema, care nu este deloc de neglijat, este vantul in timpul furtunilor de vara. In astfel de cazuri, oprirea autovehicului sub arbori este cea mai proasta varianta, deoarece din cauza vantului puternic, copacii se pot rupe si pica peste autovehicul. Indicata este oprirea in afara partii carosabile, la distanta de orice poate deveni un pericol din cauza vantului.

Daca vi s-a parut ca ati gasit ceva ce va este de folos, puteti continua cu “Conducere preventiva pe timp de ploaie“.

Acum, ca aveti cateva notiuni de conducere preventiva pe timp de vara,

 

Drum bun!