Conducere preventiva a motocicletei

Conducere preventiva a motocicletei

 

Motociclistii, ca si conducatorii de autovehicule au responsabilitati si indatoriri atunci cand ies pe drumurile publice. Singura problema majora este, insa, ca motociclistii nu sunt aparati in nici un fel, nici nu au siguranta conferita de un autovehicul si, de cele mai multe ori, nu sunt protejati nici de catre ceilalti participanti la trafic. Poate de aceea vedem si atatea accidente in care sunt implicati motociclisti, din pacate, accidente soldate cu moartea motociclistului.

Exact ca si in cazul autovehiculelor rutiere, si in cazul motocicletelor ar trebui sa existe o strategie de a conduce, o conducere preventiva a motocicletei, pentru ca in felul acesta s-ar elimina multe riscuri si motociclistul ar fi pregatit sa faca fata situatiilor periculoase. Practic, astfel, poate, s-ar putea reduce numarul accidentelor cu urmari grave.

In cazul motociclistilor, pericolul cel mai mare il reprezinta tendinta acestora de a brava, intrand in zona de teribilism,  si de a se crede imbatabili. In special tinerii au tendinta de a merge cu viteza mare si de a se juca efectiv, facand slalom printre masini. De multe ori acest lucru reprezinta o greseala fatala.

Insa si pentru motociclisti, exista o serie de masuri de prevedere, de conducere preventiva a motocicletei,  care ar trebui sa fie luate in calcul, atunci cand urca pe o motocicleta.

Conducere preventiva a motocicletei
Conducere preventiva a motocicletei
  • Echipamentul. Un rol foarte important trebuie sa acordam echipamentului de protectie care este compus din casca, manusi si combinezon. Cea mai importanta este, insa, casca de protectie. Purtarea castii este obligatorie, atat pentru motociclist cat si pentru pasagerul acestuia. Casca este realizata dintr-un material rezistent – fibra de sticla, fibra de carbon – care sa confere siguranta in cazul unei lovituri puternice. Pentru protejarea ochilor, un element de baza sunt ochelarii de protectie sau viziera castii. Curelusa de prindere a castii trebuie sa fie cuplata pentru a evita riscul de desprindere a castii in cazul producerii unui accident.
  • Combinezonul – este realizat din materiale care protejeaza impotriva vantului, ploii si care permite mentinerea temperaturii corpului indiferent de vreme.
  • Manusile si cizmele protejeaza mainile si picioarele de frig sau lovituri in cazul unui accident.

Atentie deosebita trebuie acordata si depasirilor, mai ales a camioanelor pentru a nu fi prins de o rafala de vant dupa ce s-a trecut de acesta; este valabila si „reciproca”: daca sunteti depasit de un TIR sau un alt autovehicol de mare tonaj/volum, atentie la curentul de aer pe care-l formeaza in urma, mai ales daca au viteza mare, pentru ca exista pericolul de a fi dezechilibrati si aruncati de pe sosea. Recomandarea nu este de a mari viteza si a nu te lasa depasit ci, dimpotriva, micsorarea vitezei si circularea cat mai in dreapta carosabilului, astfel incat sa fie distanta cat este posibil de mare intre cele doua vehicule.

 

Zice o vorba inteleapta din popor, care se aplica si stilului de conducere preventiva a motocicletei: „Grabeste-te incet” !

Mai multe in… Sfaturi pentru conducerea motocicletei!