Alte reguli de conducere pe timp de noapte

Alte reguli de conducere pe timp de noapte

Alte reguli de conducere pe timp de noapte
Alte reguli de conducere pe timp de noapte – semnalizarea cu triunghiuri reflectorizante

Sunt multe de spus pe aceasta tema si e de la sine inteles ca nu le vom putea trece in revista pe toate, dar macar pe cele pentru contracararea celor mai des intalnite incidente/accidente este bine sa le cunoastem si sa le avem in vedere.

  • Am vorbit pana acum de reguli de respectat in mers dar, cateodata, situatia (masina, oboseala) impune sa stationam, uneori chiar pe partea carosabila, neavand un refugiu sau o banda de oprire. Ce este de facut pentru a fi usor observati si a nu avea surpriza extrem de neplăcută de a fi „tamponati” de un alt autovehicol care merge in acelasi sens cu noi. In primul rand lasam aprinse luminile de pozitie si, evident, le aprindem si pe cele de avarie. Apoi montam triunghiurile reflectorizante de avarie si le amplasam atat inainte cat si in spatele autoturismului
  • Daca exista o defectiune la instalatia electrica si nu se poate semnaliza luminos, este absolut necesar a se amplasa o lumina pe partea stanga-fata si una in stanga-spate, aceasta putand fi lanterne, lampi de vant sau felinare. Aceasta regula este valabila si in cazul unei tractari (cu sufa sau bara) dar si pentru autovehicolele cu remorca, in cazul in care remorca nu are semnalizare sau aceasta nu functioneaza.

 

Alte reguli de urmat, pe unele le stiti din Regulament dar e bine sa vi le reamintiti:

Alte reguli de conducere pe timp de noapte
Alte reguli de conducere pe timp de noapte – orbirea datorata parbrizului
  • In conditii de vizibilitate redusa (noapte, ploaie, ceata), cand ajungem la o intersectie nedirijata (fara semafoare sau agenti de circulatie), este necesar sa semnalizam intrarea in intersectie prin alternarea fazei scurte cu cea lunga.
  • Cand ne apropiem de un autovehicol care circula in fata noastra, trebuie sa trecem pe faza scurta de la cel putin 100 m., pentru a nu-l orbi prin oglinzile retrovizoare (interne sau externe)
  • Cand se apropie un autovehicol din fata, trebuie sa trecem pe faza de intalnite de la cel putin 200 m. Distanta este mai mare datorita faptului ca impactul este direct nu prin reflexie, astfelincat fascicolul de lumina este cu mult mai mare.
  • Circulati pe mijlocul benzii, la distanta egala de axul drumului si de marginea din dreapta, pentru a evita eventualele obstacole aflate pe marginea drumului, pe care nu le putem observa din cauza ca sunt mici sau nu ies in evidenta prin culoare (confundandu-se cu drumul) sau chiar evitarea iesirii de pe carosabil.

 

Daca trebuie neaparat sa circulati noaptea – trebuie sa ajungeti dimineata undeva, trebuie sa plecati de urgenta la o interventie (!) – si va ganditi ca e mai relaxant pentru ca traficul este redus, macar aveti in vedere ca „prevederea este mama intelepciunii!” si… fiti intelepti, conduceti preventiv!

 

Despre Oboseala la volan, va intereseaza?

 

Drum bun si fara incidente!